 |
Quibus, Swedish Liquor & Zeta Display
|
kitescandinavia.com
|
2005-04-13 21:07:08
|
|
|
Tre företag att hålla ögonen ivår.
1. Quibus
Ny styrelse på väg med ett antal mycket kompetenta personer.....
2. Swedish Liquor
Finns nu i systemets beställningssortiment, weshop klar, notering på NGM inom åskådlig framtid
3. Zeta Display
Ska utvärdera Teamsportia testen i slutet i början av maj...kan det ge mersäljning.
Någon som har kommentarer kring dessa tre bolag?
|
 |
Re: Focal Point
|
KYLIS
|
2005-04-13 17:26:13
|
|
|
Har dålig koll på ägarbilden i Focal men jag hoppas verkligen dom sätter sig på tvären!
|
 |
Re: Focal Point
|
Phantom V
|
2005-04-13 17:22:35
|
|
|
Ja det har du nog rätt i, men tror du inte att minoritetsägarna kan stoppa affären?
|
 |
Re: Focal Point
|
KYLIS
|
2005-04-13 17:16:39
|
|
|
Brukar ju vara så att ledningen har någon vinning i det hela genom en exit (fördelaktig klausul/avtal etc) och då skiter man fullständigt i dom små trogna aktieägarna.
|
 |
Re: Focal Point
|
Phantom V
|
2005-04-13 17:13:35
|
|
|
Tittar man på folks reaktioner så tvivlar jag på att man når så högt.
Jag har en kompis som äger ganska mycket Focal, och han är också rosenrasande.
|
 |
Re: Focal Point
|
KYLIS
|
2005-04-13 17:10:20
|
|
|
Jo 90%
|
 |
Re: Focal Point
|
KYLIS
|
2005-04-13 17:09:41
|
|
|
Det mest lustiga i Focal var ju att någon (insider) visste om att bud skulle komma och kursen var helt plötsligt uppe i 20 kr (från 18.50 med ovanligt hög omsättning 15 000 för att vara den aktien) och avsaknaden på säljare var väl det enda som gjorde att den inte fortsatte. Hade ju varit riktigt komiskt om kursen varit högre än vad budet nu var. Nåja hela 0,6% i budpremie ja nu måtte aktieägarna skåla i champagne. Och man säger att Finansinspektionen fungerar, sure! Firman blind döv och stum skulle hantera bevakningen bättre.
|
 |
Re: Focal Point
|
Phantom V
|
2005-04-13 17:07:48
|
|
|
Hur många måste acceptera erbjudandet för att det ska bli affär? 90%?
|
 |
Re: Focal Point
|
KYLIS
|
2005-04-13 17:00:33
|
|
|
Sant ang Flying, minns att jag inte var speciellt glad då heller.
|
 |
Re: Focal Point
|
SäkerPåSinSak
|
2005-04-13 15:58:15
|
|
|
Texet var ändå rena "drömmen" i jämförelse då man fick aktier NW och på så sätt kunde "stanna kvar" i sin investering på sätt och vis.
Värre var det då med Flying.
Den budpremien var nästan lika usel och det av ett onoterat bolag.
|
 |
Re: Focal Point
|
insider
|
2005-04-13 15:36:18
|
|
|
Mitt köp i Telelogic för några månader sen grundade sig på att jag hade pengar över och läste en del rekommendationer. Sen tycker jag det är kul att de lägger FoU i Indien.
|
 |
Re: NGM lite mera siffror
|
Boxarn
|
2005-04-13 14:13:22
|
|
|
Kommentarer! "MiljöMagnus"!
|
 |
Re: Focal Point
|
Boxarn
|
2005-04-13 14:06:36
|
|
|
insider! Det vore intressant om du delgav din uppfattning om Telelogic.
|
 |
Re: Focal Point
|
insider
|
2005-04-13 14:04:14
|
|
|
Tja, vad ska man säga när grundarna=huvudägarna=ledningen är positiva till budet? Personligen tycker jag mest det blir en massa strul med anskaffningsvärden då jag är aktieägare i såväl Focal Point som Telelogic...
|
 |
Re: NGM lite mera siffror
|
Boxarn
|
2005-04-13 14:03:37
|
|
|
En tanke slog mig: Man anställde en ny noteringschef vid årsskiftet om jag inte missminner mig. Kanske denne är driftig. Låt oss hoppas på det.
|
 |
Re: NGM lite mera siffror
|
Boxarn
|
2005-04-13 13:58:52
|
|
|
Kommuninvest noterar räntepapper på NDX.
|
 |
Re: Focal Point
|
KYLIS
|
2005-04-13 11:15:14
|
|
|
Som aktieägare skulle jag vara "rasande" och definitivt konfrontera både den ena och den andra. Bland det löjligaste jag sett och att dom sen är klantiga nog att gå ut med fel bud gör ju inte saken bättre, tyckte det var nog illa då Texet köptes upp på sin tid.
|
 |
Re: Focal Point
|
Boxarn
|
2005-04-13 11:00:21
|
|
|
Det torde vara ett bottenrekord. Baserat på de senaste betalkurserna för de två bolagens aktier så är budpremien 0,6%. Sanslöst!
|
 |
Re: Focal Point
|
KYLIS
|
2005-04-13 10:50:16
|
|
|
Korrigerat budvärde per aktie och budpremie avseende budet på Focal Point
Korrigerat budvärde per aktie och budpremie avseende budet på Focal Point Budet motsvarar 20.13 kronor per aktie i Focal Point, ej 21.10 kronor som tidigare angivits.
Haha snart för aktieägarna betal för att bli uppköpte, vilken soppa och hur klantigt får man sköta detta, man storknar ju.
|
 |
Re: Focal Point
|
Boxarn
|
2005-04-13 09:07:53
|
|
|
Jag instämmer. Jag hade hoppats och trott att företaget skulle fortsätta att växa på egen hand. Budet är i snålaste laget.
"Trist" var ordet!
|
 |
Re: Focal Point
|
KYLIS
|
2005-04-13 09:05:08
|
|
|
Taskig budpremie, och ännu ett bolag som inte på egen styrka bygger ett imperium, trist var ordet!
|
 |
Re: Focal Point
|
KYLIS
|
2005-04-13 09:02:42
|
|
|
http://www.avanza.se/dsr/aktieroptioner/kurslistor/aktie.jsp?isin=SE0000522807&grtype=3month
Det kallar jag insiderbrott
|
 |
Unibet
|
Boxarn
|
2005-04-13 08:37:08
|
|
|
Jag såg att företaget ska göra en split. Är det någon som vet när den spliten kommer att vara genomförd?
|
 |
Re: NGM lite mera siffror
|
MiljöMagnus
|
2005-04-13 08:12:15
|
|
|
????
|
 |
Re: Focal Point
|
Boxarn
|
2005-04-13 07:56:49
|
|
|
Telelogic lägger bud på Focal Point.
|
 |
Re: NGM lite mera siffror
|
Boxarn
|
2005-04-12 22:46:16
|
|
|
"MiljöMagnus" gick på en kontring. NGM meddelade i dag att Carnegie noterar 67 ny warranter kommande fredag.
|
 |
Re: Oljan
|
Boxarn
|
2005-04-12 22:43:26
|
|
|
Tack, "37"! Men jag lyckas inte få fram uppgiften via den sidan.
|
 |
Re: Oljan
|
37
|
2005-04-12 15:10:54
|
|
|
Du kan se i tabellerna på http://www.futuresource.com/markets/market.jsp?id=energy och klicka sedan vidare efter behag.
|
 |
Oljan
|
Boxarn
|
2005-04-12 14:15:06
|
|
|
Är det någon som kommer ihåg vad oljepriset var vid årsskiftet? Eller kan hänvisa till källa där man kan hitta uppgiften?
|
 |
Re: NGM lite mera siffror
|
37
|
2005-04-12 13:11:17
|
|
|
"Hm, hur ska Ngm nånsin kunna bli en konkurenskraftig börs?"
Enligt artikeln...
"I mars var warrantomsättningen på Stockholmsbörsen historiskt låga 385 Mkr."
NGM har helt enkelt fått grepp om den marknaden i stället för SFB.
Med andra ord, dom ÄR REDAN en konkurentskraftig börs.
Den som inte vill se är mera blind än en som saknar ögon.
|
 |
Re: NGM lite mera siffror
|
MiljöMagnus
|
2005-04-12 12:16:28
|
|
|
Hm, hur ska Ngm nånsin kunna bli en konkurenskraftig börs?
|
 |
Re: NGM lite mera siffror
|
Boxarn
|
2005-04-12 11:47:32
|
|
|
Jag frågar mig vad som är anledningen till att man inte noterade warranterna hos NGM.
|
 |
Focal Point
|
Boxarn
|
2005-04-12 11:44:22
|
|
|
Vad händer? Man verkar köpa "rätt av". Det finns just nu inga aktier till salu.
|
 |
Re: NGM lite mera siffror
|
Poike
|
2005-04-12 11:36:59
|
|
|
Nu kontrar Handelsbanken och noterar turbo-warranter på Stockholmsbörsen. Handelsbankens skiljer sig något från SGs på NGM.
http://www.di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fstat%3d0%26ArticleID%3d2005%5c04%5c12%5c139926%26SectionId%3dEttan%26menusection%3dStartsidan%3bHuvudnyheter
|
 |
Re: Obducat
|
Per Wersén
|
2005-04-11 11:03:38
|
|
|
Den stora industriordern dyker säkert upp igen i samband med Obducats nästa nyemission. Vi som varit med på den gamla goda IM-tiden har väl alla blivit mättade på information från de olika IM-företagen om industriorder, LOI, samarbetsavtal, världsledande distributörer etc. Jag har för länge sedan tröttnat på Obducat och dess velande från CD-skivor, EtchTech, svepelektronmikroskop till dagens fluga: nanoteknik. Dessutom ger företagsnamnet åtminstone mig obehagliga associationer till ett välkänt styckmord i Stockholm där en (uppenbarligen oskyldig) obducent var inblandad. Offrets namn var Catrine…
Fö vore det kul om Björn R kunde dyka upp med lite info om Bedminster, eftersom konkursen uppenbarligen inte är avslutad.
|
 |
Re: Cargo Now
|
HPD
|
2005-04-11 09:39:07
|
|
|
Är detta gamla LSXS? Om de gick i kk 2004 är det väl dags att deklarera förlusten i år, eftersom det är en svensk aktie. Eller gäller det 5 år för icke noterade aktier?
Har aktien delvis via ett dödsbo, någon som har tips hur man gör på bästa sätt? Om det är en tillgång värd 0 kr och man kan ta upp den om något år borde väl anskaffningsvärdet följa med så man kan ta förlusten senare?
Mvh
//HPD
|
 |
Re: Bedminster ?
|
DuncansJourney
|
2005-04-10 22:04:32
|
|
|
Det står på skatteverket.se, jag minnns inte var, men det är ingen tvekan om att förlusten (man räknar med försäljningspris noll) ska tas upp för det år när ett bolag försätts i konkurs av Tingsrätten. Om konkursförvaltaren sedan driver verksamheten vidare eller ej spelar ingen roll. Skulle det sedan när konkursen avslutats visa sig att det blir pengar över till aktieägarna, ska dessa tas upp som vinst.
Såvitt jag vet går det inte att spara en sådan förlust till kommande år. Om man glömt ta upp den kan man dock eventuellt få det årets deklaration omräknad. I så fall tror jag att man har 10 år på sig (Skatteverket har dock bara 5 år tillhanda att ompröva en deklaration).
|
 |
Delårsapporter
|
Boxarn
|
2005-04-10 17:51:12
|
|
|
Delårsrapporterna är på G. På onsdag kommer Apple med sin. På torsdag är det dags för PepsiCo. Och på fredag rapporterar giganterna Citigroup och General Electric.
Marknaden kommer nu att inrikta sig på, och i hög grad styras av, på de här rapporterna.
I övrigt kommer som vanligt oljepriset att ha sin inverkan. Och dollarn kommer att påverkas av siffror över det amerikanska handelsunderskottet.
|
 |
Re: komentar
|
glyssner
|
2005-04-10 10:30:24
|
|
|
Det har varit en tung vecka!))))
|
 |
komentar
|
Joje
|
2005-04-10 08:53:05
|
|
|
gi 8,11 derank 7,83
nu ligger vi sämmre än gi
|